Oleje przekładniowe - pojazdy Oleje UTTO i ATF

Aktywne filtry:

Wyświetlanie wszystkich wyników: 19

  • Shell Spirax S6 ATF ZM (Donax TZ) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 ATF ZM (Donax TZ) opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 ATF ZM jest to najwyższej jakości, syntetyczny olej przeznaczony do wysokoobciążonych przekładni automatycznych, zaprojektowany przy udziale Firmy ZF, (ZF Ecomat).Poprzednia nazwa: Shell Donax TZSpecyfikacje i dopuszczeniaZF... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 6809,00 Cena brutto: 8375,07 
  • Shell Spirax S6 ATF VM PLUS opak. 209 L

    Shell Spirax S6 ATF VM PLUS opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 ATF VM PLUS jest to syntetyczny olej przekładniowy ATF dedykowany do automatycznych skrzyń biegów Voith Turbo. Zapewnia doskonałą ochronę w długich interwałach wymiany dla przekładni DIWA.6, DIWA.5 do 180 000 km oraz DIWA.3E... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 6211,00 Cena brutto: 7639,53 
  • Shell Spirax S6 ATF A295 opak. 209 L

    Shell Spirax S6 ATF A295 opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 ATF jest to syntetyczny olej przekładniowy ATF zaprojektowany głównie do przekładni w aprobacie Allison TES-295. Produkt przeznaczony do pracy w ciężkich warunkach przy wydłużonych przebiegach.Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 9911,00 Cena brutto: 12190,53 
  • Shell Spirax S5 ATF X opak. 20 L

    Shell Spirax S5 ATF X opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S5 ATF X jest to syntetyczny olej do automatycznych skrzyń biegów o bardzo dużym spektrum zastosowania. Duża uniwersalność pracy w różnych typach przekładni ATF oraz innych układach przeniesienia napędu.Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 602,00 Cena brutto: 740,46 
  • Shell Spirax S4 TXM 10W-30 (Donax TD 10W-30) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 TXM 10W-30 olej typu UTTO „Universal Tractor Transmission Oil” zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do mokrych hamulców oraz innych pomocniczych układów stosowanych w pojazdach... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3733,00 Cena brutto: 4591,59 
  • spirax s4 txm opakowanie 20L

    Shell Spirax S4 TXM 10W-30 olej typu UTTO „Universal Tractor Transmission Oil” zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do mokrych hamulców oraz innych pomocniczych układów stosowanych w pojazdach... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 410,00 Cena brutto: 504,30 
  • Shell Spirax S4 CX 50 (Donax TC 50) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 50 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 50Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4106,00 Cena brutto: 5050,38 
  • Shell Spirax S4 CX 30 (Donax TC 30) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 30 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 30Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3844,00 Cena brutto: 4728,12 
  • Shell Spirax S4 CX 30 (Donax TC 30) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 CX 30 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 30Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 421,00 Cena brutto: 517,83 
  • Shell Spirax S4 CX 10W (Donax TC 10W) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 10W jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 10WSpecyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3727,00 Cena brutto: 4584,21 
  • Shell Spirax S4 CX 10W (Donax TC 10W) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 CX 10W jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 10WSpecyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 419,00 Cena brutto: 515,37 
  • Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 ATF HDX jest to syntetyczny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Spirax MX 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron IIIG, Allison C-4Ford MerconMB 236.9MAN 339 Typ Z2, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4212,00 Cena brutto: 5180,76 
  • Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S4 ATF HDX jest to syntetyczny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Spirax MX 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron IIIG, Allison C-4Ford MerconMB 236.9MAN 339 Typ Z2, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 468,00 Cena brutto: 575,64 
  • Shell Spirax S3 TLV (Donax TD 5W-30) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 TLV jest niskiej lepkości (5W-30) olejem typu UTTO “universal tractor transmission oil” o specjalnie zmodyfikowanym współczynniku tarcia zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4278,00 Cena brutto: 5261,94 
  • Shell Spirax S3 TLV (Donax TD 5W-30) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 TLV jest niskiej lepkości (5W-30) olejem typu UTTO “universal tractor transmission oil” o specjalnie zmodyfikowanym współczynniku tarcia zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 471,00 Cena brutto: 579,33 
  • Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 209 L

    Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S2 ATF AX jest to mineralny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Donax TASpecyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron II D, GM Allison C-4Ford Mercon; MB 236.6MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3957,00 Cena brutto: 4867,11 
  • Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 20 L

    Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S2 ATF AX jest to mineralny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Donax TASpecyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron II D, GM Allison C-4Ford Mercon; MB 236.6MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 445,00 Cena brutto: 547,35 
  • Shell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 209 L

    Shell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3561,00 Cena brutto: 4380,03 
  • Shell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 20 L

    Shell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 397,00 Cena brutto: 488,31 

Oleje przekładniowe UTTO i ATF to kluczowe produkty zapewniające sprawną i niezawodną pracę układów przekładniowych oraz hydraulicznych w maszynach i pojazdach.

Wiedza na temat doboru odpowiedniego oleju przekładniowego pozwala nie tylko skutecznie chronić mechanizmy, ale także wydłużyć ich żywotność. Zdecydowana większość dostępnych produktów w kategorii UTTO i ATF została zaprojektowana z myślą o nowoczesnych maszynach rolniczych i budowlanych, które wymagają zarówno ochrony przekładni, jak i hydrauliki.

Charakterystyka oraz zastosowanie olejów przekładniowych UTTO i ATF

Oleje przekładniowe UTTO i ATF odgrywają kluczową rolę w ochronie i wydajności elementów maszyn rolniczych, budowlanych oraz pojazdów. Zapewniają nie tylko optymalne smarowanie, lecz także wpływają na trwałość i sprawność działania układów hydraulicznych oraz automatycznych skrzyń biegów.

Definicja i różnice olejów UTTO oraz ATF

Oleje typu UTTO (Universal Tractor Transmission Oil) zostały opracowane z myślą o współpracy w różnych układach maszyn rolniczych. Są przeznaczone zarówno do przekładni, jak i hydrauliki oraz mokrych hamulców.

ATF (Automatic Transmission Fluid) to oleje dedykowane głównie do automatycznych skrzyń biegów. Charakteryzują się innymi właściwościami lepkości oraz dodatkami modyfikującymi tarcie.

Zastosowanie w układach hydraulicznych i automatycznych skrzyniach biegów

Oleje UTTO są szeroko zalecane w nowoczesnych maszynach, gdzie jeden środek smarny obsługuje różne podzespoły. Pozwalają to uprościć konserwację i zminimalizować ryzyko pomyłki podczas uzupełniania płynów.

Stosując UTTO, zyskujesz ochronę przed zużyciem i ochronę antykorozyjną. Dzięki temu układy hydrauliczne i mokre hamulce działają sprawnie, a skrzynie biegów zachowują odpowiednią płynność pracy.

ATF, oprócz smarowania przekładni automatycznych, odpowiada za chłodzenie i redukcję tarcia. Jest to szczególnie ważne w pojazdach oraz specjalistycznych maszynach, gdzie precyzja działania skrzyni biegów przekłada się na żywotność całego układu napędowego.

Rola olejów w pracy silnika i skrzyni biegów

Olej przekładniowy UTTO oraz ATF nie ma bezpośredniej funkcji w smarowaniu pracy silnika, jednak ich jakość ma wpływ na sprawność całego pojazdu. Utrzymując odpowiednie środowisko pracy skrzyni biegów czy układów hydraulicznych, pośrednio wspierają wydajność silnika.

Dzięki stabilności temperaturowej i odporności na utlenianie, wysokojakościowe oleje przekładniowe wspomagają płynne przełączanie biegów i ochronę ściernych części mechanicznych. Ponadto specjalne dodatki utrzymują czystość układów oraz chronią przed osadami i korozją.

Praca skrzyni biegów korzysta z prawidłowo dobranego oleju dzięki zmniejszeniu oporów tarcia i ograniczeniu hałasu. Twoja maszyna dzięki temu dłużej pozostaje w pełni sprawna, a koszty eksploatacji mogą być niższe.

Wybór i rekomendacje najlepszych olejów do sklepu internetowego

Dobór oleju przekładniowego UTTO i ATF powinien bazować na wytycznych producentów maszyn oraz realnych potrzebach użytkownika. Rodzaj bazy olejowej, kompatybilność z podzespołami i szczegółowa specyfikacja produktu mają największy wpływ na finalny wybór.

Kryteria wyboru produktu najwyższej jakości

Podczas wyboru najlepszego oleju przekładniowego, kluczowe są: zgodność z zaleceniami producenta silnika, normy jakości oraz wszechstronność zastosowania. Najwyższej jakości olej gwarantuje ochronę podzespołów mechanicznych, minimalizację zużycia oraz długotrwałą wydajność.

Zwróć uwagę na takie parametry jak lepkość, stabilność termiczna i odporność na utlenianie. Olej wysokiej jakości powinien posiadać certyfikaty i spełniać normy API, SAE oraz wymagania producentów maszyn, takich jak John Deere, New Holland czy Massey Ferguson.

Na rynku dostępne są zarówno uniwersalne produkty, np. UTTO, oraz wyspecjalizowane ATF do przekładni automatycznych.

Syntetyczne i mineralne oleje przekładniowe – przegląd rozwiązań

Syntetyczny olej przekładniowy zapewnia wyższą odporność na temperatury, dłuższy okres między wymianami i lepszą ochronę w trudniejszych warunkach pracy. To rozwiązanie szczególnie polecane do nowoczesnych, wysokoobciążonych maszyn rolniczych.

Olej mineralny z kolei sprawdzi się w starszych typach sprzętu czy tam, gdzie producent nie wymaga syntetyków. Jest tańszy i często wybierany przez użytkowników szukających kompromisu między ceną a właściwościami smarnymi.

W praktyce decyzję należy podejmować na podstawie zaleceń producenta pojazdu lub maszyny; np. silnika zaleca olej określonego typu i klasy lepkości.

Koszyk
Przewijanie do góry