Oleje przekładniowe - pojazdy

Aktywne filtry:
  • Kategoria: Oleje przekładniowe - pojazdy
  • Shell Spirax S4 TX 10W-40 (Harvella TX 10W-40) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 TX to olej typu STOU (standardowy uniwersalny olej transmisyjny), jego bazę stanowi zaawansowany technologicznie olej XHVI oraz nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających. Shell Spirax S4 TX posiada świetne właściwości... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 422,00 Cena brutto: 519,06 
  • Shell Spirax S4 G 75W-90 (Getribeoel EP 75W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 G 75W-90 jest to półsyntetyczny olej do skrzyń biegów koncernu Volkswagen.Poprzednia nazwa: Shell Getriebeoel EP 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-4,VW TL 501.50. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Półsyntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 571,00 Cena brutto: 702,33 
  • Shell Spirax S4 CX 50 (Donax TC 50) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 50 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 50Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4106,00 Cena brutto: 5050,38 
  • Shell Spirax S4 CX 30 (Donax TC 30) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 30 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 30Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3844,00 Cena brutto: 4728,12 
  • Shell Spirax S4 CX 30 (Donax TC 30) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 CX 30 jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 30Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 421,00 Cena brutto: 517,83 
  • Shell Spirax S4 CX 10W (Donax TC 10W) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 CX 10W jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 10WSpecyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3727,00 Cena brutto: 4584,21 
  • Shell Spirax S4 CX 10W (Donax TC 10W) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 CX 10W jest to olej do układów hydraulicznych, przeniesienia napędu, mostów napędowych i układów z „mokrymi” hamulcami stosowanych w maszynach budowlanych i rolniczych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 10WSpecyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 419,00 Cena brutto: 515,37 
  • Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 209 L

    Shell Spirax S4 ATF HDX jest to syntetyczny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Spirax MX 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron IIIG, Allison C-4Ford MerconMB 236.9MAN 339 Typ Z2, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4212,00 Cena brutto: 5180,76 
  • Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 ATF HDX (Donax TX) opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S4 ATF HDX jest to syntetyczny płyn ATF do przekładni automatycznych i układów wspomagania.Poprzednia nazwa: Shell Spirax MX 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGM Dexron IIIG, Allison C-4Ford MerconMB 236.9MAN 339 Typ Z2, MAN 339 Typ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 468,00 Cena brutto: 575,64 
  • Shell Spirax S3 TLV (Donax TD 5W-30) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 TLV jest niskiej lepkości (5W-30) olejem typu UTTO “universal tractor transmission oil” o specjalnie zmodyfikowanym współczynniku tarcia zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4278,00 Cena brutto: 5261,94 
  • Shell Spirax S3 TLV (Donax TD 5W-30) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 TLV jest niskiej lepkości (5W-30) olejem typu UTTO “universal tractor transmission oil” o specjalnie zmodyfikowanym współczynniku tarcia zaprojektowany do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, przeznaczony do... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 471,00 Cena brutto: 579,33 
  • Shell Spirax S3 T (Harvella T 15W-40) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 T 15W-40 – wielofunkcyjny olej STOU do silników, przekładni i układów hydraulicznych Shell Spirax S3 T 15W-40 to wysokiej jakości uniwersalny olej typu STOU (Super Tractor Oil Universal), stworzony z myślą o kompleksowym... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 4416,00 Cena brutto: 5431,68 
  • Shell Spirax S3 T (Harvella T 15W-40) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 T 15W-40 – uniwersalny olej STOU do maszyn rolniczych Shell Spirax S3 T 15W-40 to wysokowydajny, uniwersalny olej klasy STOU (Super Tractor Oil Universal), przeznaczony do kompleksowego smarowania nowoczesnych ciągników i maszyn... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 481,00 Cena brutto: 591,63 
  • Shell Spirax S3 G 80W opak. 209 L

    Shell Spirax S3 G 80W opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S3 G 80W jest olejem przekładniowym zaprojektowanym na długie przebiegi oraz by sprostać wymaganiom smarowniczym dla nowoczesnych układów przekładniowych. Specjalnie dobrana mineralna baza olejowa wraz z nowoczesnym pakietem... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 80W
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 3823,00 Cena brutto: 4702,29 
  • Shell Spirax S3 AX 85W-140 opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AX 85W-140 opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 85W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 483,00 Cena brutto: 594,09 
  • Shell Spirax S3 AX 80W-90 (Spirax GX 80W) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 AX 80W-90 Doskonałej jakości, wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów pojazdów i maszyn drogowych wymagających klasy jakości... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4106,00 Cena brutto: 5050,38 
  • Shell Spirax S3 AX 80W-90 (Spirax GX 80W) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AX 80W-90 Doskonałej jakości, wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów pojazdów i maszyn drogowych wymagających klasy jakości... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 449,00 Cena brutto: 552,27 
  • Shell Spirax S3 AS 80W-140 (Spirax ST 80W-140) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 AS 80W-140 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas eksploatacji. Poprzednia nazwa: Shell Spirax ST 80W-140 Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5, MT-1 Scania STO 1:0 RVI:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4964,00 Cena brutto: 6105,72 
  • Shell Spirax S3 AS 80W-140 (Spirax ST 80W-140) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AS 80W-140 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas eksploatacji.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ST 80W-140Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5, MT-1Scania STO 1:0RVI:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 551,00 Cena brutto: 677,73 
  • Shell Spirax S3 AM 80W-90 (Spirax MX 80W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AM 80W-90 jest to Wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów, (MAN, ZF, MACK i Scania). Jeden olej do całego układu przeniesienia... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4 / GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 491,00 Cena brutto: 603,93 

Olej przekładniowy to kluczowy element w utrzymaniu sprawności Twojego samochodu, choć często bywa pomijany podczas rutynowych przeglądów. Odpowiedni olej przekładniowy chroni skrzynię biegów przed zużyciem, zapewnia płynną zmianę przełożeń i znacząco wydłuża żywotność przekładni.

Olej do skrzyni biegów pełni funkcję nie tylko smarującą, ale również chłodzącą i czyszczącą. Właściwy dobór oleju przekładniowego jest szczególnie istotny, ponieważ niewłaściwy wybór może prowadzić do poważnych awarii i kosztownych napraw.

Wysokiej jakości olej przekładniowy zapewnia optymalną ochronę zarówno w skrzyniach manualnych, jak i automatycznych. Regularna wymiana tego środka smarnego według zaleceń producenta to jedna z najprostszych metod na przedłużenie sprawności Twojej skrzyni biegów.

Typy olejów przekładniowych

Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania skrzyni biegów w Twoim samochodzie. Różne rodzaje olejów przekładniowych różnią się właściwościami i zastosowaniem.

Oleje pełnosyntetyczne

Oleje pełnosyntetyczne zapewniają najwyższą ochronę elementów przekładni. Są produkowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie związków chemicznych, co przekłada się na ich wyjątkową trwałość.

Główne zalety olejów syntetycznych:

  • Wydłużone okresy między wymianami
  • Doskonała stabilność termiczna
  • Lepsza ochrona przy zimnym rozruchu
  • Zwiększona odporność na ścinanie

Te oleje są szczególnie zalecane do nowoczesnych skrzyń biegów pracujących pod dużym obciążeniem.

Mineralne oleje przekładniowe

Oleje mineralne przekładniowe są najczęściej stosowane w starszych pojazdach. Wymagają częstszej wymiany, ale są tańsze od syntetycznych odpowiedników.

Charakterystyka olejów mineralnych:

  • Dobra przyczepność do powierzchni metalowych
  • Niższa odporność na wysokie temperatury
  • Krótsze okresy między wymianami
  • Ekonomiczna cena zakupu

Specjalistyczne oleje przekładniowe

Specjalistyczne oleje przekładniowe obejmują oleje ATF do skrzyń automatycznych oraz oleje UTTO i STOU do maszyn rolniczych.

Oleje ATF wyróżniają się:

  • Czerwonym zabarwieniem
  • Specjalnymi dodatkami modyfikującymi tarcie
  • Wysoką stabilnością termiczną

W przypadku przekładni hipoidalnych i mostów napędowych stosuje się oleje o podwyższonej wytrzymałości filmu smarnego i zwiększonej odporności na ekstremalne naciski.

Zastosowanie olejów przekładniowych w pojazdach

Oleje przekładniowe są kluczowym elementem zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie układów przeniesienia napędu w Twoim samochodzie. Ich głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, chłodzenie oraz ochrona współpracujących elementów przed zużyciem.

Oleje do manualnych skrzyń biegów

W manualnych skrzyniach biegów potrzebujesz oleju o odpowiedniej lepkości, który zapewni płynną zmianę biegów i ochronę synchronizatorów.

Kluczowe właściwości oleju do manualnej skrzyni:

  • Doskonała ochrona kół zębatych
  • Stabilność termiczna i chemiczna
  • Kompatybilność z uszczelnieniami

Wymiany oleju w manualnej skrzyni powinieneś dokonywać co 80-100 tysięcy kilometrów lub zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Oleje do automatycznych skrzyń biegów

Automatyczne skrzynie biegów wymagają specjalnych olejów ATF (Automatic Transmission Fluid) o ściśle określonych parametrach przez producenta.

Właściwości olejów do skrzyń automatycznych:

  • Wysoki współczynnik tarcia dla sprzęgieł
  • Znakomita odporność na utlenianie
  • Stabilne właściwości w wysokich temperaturach

Pamiętaj, że użycie niewłaściwego oleju może prowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni automatycznej.

Oleje do osi i przekładni

Przekładnie mechaniczne w osiach napędowych wymagają olejów o wysokiej wytrzymałości filmu smarnego i odporności na ekstremalne naciski.

Specjalne dodatki EP (Extreme Pressure) chronią koła zębate przed zużyciem w trudnych warunkach pracy.

Te oleje muszą charakteryzować się:

  • Wysoką odpornością na obciążenia
  • Dobrymi właściwościami przeciwzużyciowymi
  • Skuteczną ochroną przed korozją

Przy wyborze oleju do mostów napędowych zwróć szczególną uwagę na specyfikacje API GL-4 lub GL-5.

Koszyk
Przewijanie do góry