Oleje przekładniowe - pojazdy Oleje do osi i skrzyń biegów

Aktywne filtry:

Wyświetlanie 1–20 z 33 wyników

  • Shell Spirax S6 TXME (Donax TDS) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 TXME (Donax TDS) opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 TXME to wykonany w najnowszej technologii olej przekładniowo-hydrauliczny typu UTTO “Universal Tractor Transmission Oil”. Zaprojektowany by zapewnić wyśmienite właściwości smarne w układach przekładniowych,... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 10W-30
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4126,00 Cena brutto: 5074,98 
  • Shell Spirax S6 TXME (Donax TDS) opak. 20 L

    Shell Spirax S6 TXME (Donax TDS) opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 TXME to wykonany w najnowszej technologii olej przekładniowo-hydrauliczny typu UTTO “Universal Tractor Transmission Oil”. Zaprojektowany by zapewnić wyśmienite właściwości smarne w układach przekładniowych,... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 10W-30
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 453,00 Cena brutto: 557,19 
  • Shell Spirax S6 GXME 75W-80 (Spirax GSX 75W-80) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 GXME 75W-80 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi między wymianami (Eaton, Volvo) do nowoczesnych ręcznych skrzyń biegów.Poprzednia nazwa: Shell Spirax GSX 75W-80Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-80
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 6350,00 Cena brutto: 7810,50 
  • Shell Spirax S6 GXME 75W-80 (Spirax GSX 75W-80) opak. 20 L

    Shell Spirax S6 GXME 75W-80 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi między wymianami (Eaton, Volvo) do nowoczesnych ręcznych skrzyń biegów.Poprzednia nazwa: Shell Spirax GSX 75W-80Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-80
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 717,00 Cena brutto: 881,91 
  • Shell Spirax S6 GVME 75W-80 opak. 209 L

    Shell Spirax S6 GVME 75W-80 opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 GVME 75W-80 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi między wymianami (Volvo) do nowoczesnych ręcznych skrzyń biegów.Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-4MT-1Volvo 97307. Źródło:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-80
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 6680,00 Cena brutto: 8216,40 
  • Shell Spirax S6 GVME 75W-80 opak. 20 L

    Shell Spirax S6 GVME 75W-80 opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S6 GVME 75W-80 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi między wymianami (Volvo) do nowoczesnych ręcznych skrzyń biegów.Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-4MT-1Volvo 97307. Źródło:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-80
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 721,00 Cena brutto: 886,83 
  • Shell Spirax S6 AXME 75W-90 (Spirax ASX 75W-90) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 AXME 75W-90 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ASX 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5 /MT-1 MAN 342 S1Scania STO 2:0 G, Scania STO 2:0A FSZF TE- ML... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 6231,00 Cena brutto: 7664,13 
  • Shell Spirax S6 AXME 75W-90 (Spirax ASX 75W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S6 AXME 75W-90 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ASX 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5 /MT-1 MAN 342 S1Scania STO 2:0 G, Scania STO 2:0A FSZF TE- ML... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 670,00 Cena brutto: 824,10 
  • Shell Spirax S6 AXME 75W-140 (Spirax ASX 75W-140) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 AXME 75W-140 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ASX 75W-140Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5, MT-1;Scania STO 2:0A. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-140
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 7430,00 Cena brutto: 9138,90 
  • Shell Spirax S6 AXME 75W-140 (Spirax ASX 75W-140) opak. 20 L

    Shell Spirax S6 AXME 75W-140 jest to syntetyczny, energooszczędny olej przekładniowy na maksymalne przebiegi.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ASX 75W-140Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5, MT-1;Scania STO 2:0A. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-140
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 670,00 Cena brutto: 824,10 
  • Shell Spirax S6 ADME 75W-90 (Transmission MB 75W-90) opak. 209 L

    Shell Spirax S6 ADME 75W-90 jest to syntetyczny olej przekładniowy do obciążonych układów przekłądniowych, mostów napędowych w pojazdach Mercedes Benz.Poprzednia nazwa: Shell Transmission MB 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5MB... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 8893,00 Cena brutto: 10938,39 
  • Shell Spirax S5 ATE 75W-90 (Transaxle 75W-90) opak. 209 L

    Shell Spirax S5 ATE 75W-90 jest to syntetyczny, wielosezonowy olej do układów przeniesienia napędu oraz ręcznych skrzyń biegów o najwyższym wskaźniku lepkości.Poprzednia nazwa: Shell Transaxle 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4 / GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 7947,00 Cena brutto: 9774,81 
  • Shell Spirax S5 ATE 75W-90 (Transaxle 75W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S5 ATE 75W-90 jest to syntetyczny, wielosezonowy olej do układów przeniesienia napędu oraz ręcznych skrzyń biegów o najwyższym wskaźniku lepkości.Poprzednia nazwa: Shell Transaxle 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4 / GL-5
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Syntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 845,00 Cena brutto: 1039,35 
  • Shell Spirax S4 G 75W-90 (Getribeoel EP 75W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S4 G 75W-90 jest to półsyntetyczny olej do skrzyń biegów koncernu Volkswagen.Poprzednia nazwa: Shell Getriebeoel EP 75W-90Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-4,VW TL 501.50. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 75W-90
    Olej bazowy: Półsyntetyczny
    Producent: Shell
    Cena netto: 571,00 Cena brutto: 702,33 
  • Shell Spirax S3 G 80W opak. 209 L

    Shell Spirax S3 G 80W opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S3 G 80W jest olejem przekładniowym zaprojektowanym na długie przebiegi oraz by sprostać wymaganiom smarowniczym dla nowoczesnych układów przekładniowych. Specjalnie dobrana mineralna baza olejowa wraz z nowoczesnym pakietem... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 80W
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 3823,00 Cena brutto: 4702,29 
  • Shell Spirax S3 AX 85W-140 opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AX 85W-140 opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    ... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 85W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 483,00 Cena brutto: 594,09 
  • Shell Spirax S3 AX 80W-90 (Spirax GX 80W) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 AX 80W-90 Doskonałej jakości, wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów pojazdów i maszyn drogowych wymagających klasy jakości... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4106,00 Cena brutto: 5050,38 
  • Shell Spirax S3 AX 80W-90 (Spirax GX 80W) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AX 80W-90 Doskonałej jakości, wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów pojazdów i maszyn drogowych wymagających klasy jakości... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 449,00 Cena brutto: 552,27 
  • Shell Spirax S3 AS 80W-140 (Spirax ST 80W-140) opak. 209 L

    Shell Spirax S3 AS 80W-140 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas eksploatacji. Poprzednia nazwa: Shell Spirax ST 80W-140 Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5, MT-1 Scania STO 1:0 RVI:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4964,00 Cena brutto: 6105,72 
  • Shell Spirax S3 AS 80W-140 (Spirax ST 80W-140) opak. 20 L

    Shell Spirax S3 AS 80W-140 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas eksploatacji.Poprzednia nazwa: Shell Spirax ST 80W-140Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5, MT-1Scania STO 1:0RVI:... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 551,00 Cena brutto: 677,73 

Wybierając odpowiedni olej do osi i skrzyń biegów, zapewniasz prawidłową pracę i dłuższą żywotność kluczowych elementów swojego pojazdu. W naszym sklepie znajdziesz oleje przekładniowe, które chronią mechanizmy przed zużyciem, korozją i przegrzewaniem. Odpowiedni dobór produktu wpływa na komfort jazdy oraz zabezpiecza przed kosztownymi awariami.

W kategorii oleje do osi i skrzyń biegów możesz znaleźć różne typy – od klasycznych po nowoczesne syntetyczne formuły.

Oleje do osi i skrzyń biegów – rodzaje, właściwości i zastosowanie

Oleje do osi i skrzyń biegów chronią najważniejsze elementy układów przekładniowych pojazdu oraz wpływają na wydajność i trwałość mechanizmów. Odpowiedni dobór oleju przekładniowego ma kluczowe znaczenie zarówno dla manualnych skrzyń biegów, jak i mostów napędowych.

Rodzaje olejów przekładniowych

Na rynku dostępne są oleje przekładniowe mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Największą popularnością cieszą się obecnie syntetyczne oleje przekładniowe, takie jak Shell Spirax S6 AXME 75W-90, dzięki swoim właściwościom ochronnym i energooszczędnym.

Oleje syntetyczne bazują na wysokiej jakości syntetycznych olejach bazowych, zapewniają lepszą odporność na utlenianie oraz działanie skrajnych temperatur. W ofercie znajdują się również wielosezonowe i wielozadaniowe oleje przekładniowe, które umożliwiają stosowanie jednej klasy oleju przez cały rok w różnych warunkach.

Najczęściej spotykane klasy lepkości wg SAE to: 75W-90, 80W-90 czy 75W-85. Odpowiedni dobór klasy lepkości jest istotny, aby zapewnić prawidłową pracę wszystkich typów skrzyń biegów, także tych stosowanych w pojazdach użytkowych i przemysłowych.

Właściwości i parametry olejów do osi i skrzyń biegów

Najważniejsze właściwości oleju przekładniowego to lepkość, stabilność temperaturowa, ochrona przed zużyciem, a także zdolność do czyszczenia elementów skrzyni biegów. Lepkość wg normy SAE wpływa na płynność działania mechanizmów i łatwość zmiany biegów w różnych zakresach temperatur.

Wysokiej jakości olej przekładniowy powinien spełniać określoną klasę jakości, zapewniać ochronę przed korozją, utlenianiem i pienieniem. Syntetyczne oleje bazowe są szczególnie odporne na degradację chemiczną, co pozwala na wydłużone okresy między wymianami. Nowoczesne skrzynie biegów wymagają olejów o niskiej lepkości, gwarantujących energooszczędność i lepsze smarowanie wszystkich współpracujących powierzchni.

Dobre oleje przekładniowe wykazują się również trwałością filmu olejowego, nawet pod dużym obciążeniem i w wysokich temperaturach. Dzięki temu skutecznie ograniczają tarcie i przedłużają żywotność układów przekładniowych oraz skrzyń biegów pojazdów.

Zastosowanie olejów do skrzyń biegów i osi

Oleje przekładniowe stosuje się do smarowania manualnych skrzyń biegów, przekładni osi napędowych i innych układów przekładniowych w samochodach osobowych, pojazdach użytkowych i maszynach przemysłowych. Wspierają płynną pracę synchronizatorów, chronią zębatki i łożyska przed zużyciem oraz zabezpieczają przed korozją.

W pojazdach użytkowych oraz nowoczesnych skrzyniach biegów wymagane są syntetyczne i półsyntetyczne oleje przekładniowe o ściśle określonych parametrach jakości i lepkości. Taki dobór wpływa na trwałość skrzyni biegów manualnych i zapewnia wydajną transmisję napędu bez nadmiernych strat energii.

Podczas wyboru oleju należy kierować się zaleceniami producenta, oznaczeniami jakości oraz specyfikacją API i SAE.

Jak wybrać i wymienić olej do osi i skrzyń biegów

Odpowiedni dobór oraz prawidłowa wymiana oleju przekładniowego zwiększa żywotność skrzyni biegów, zmniejsza zużycie i obniża ryzyko kosztownych awarii. Warto zwrócić uwagę na wymagania producenta, częstotliwość wymiany i dostępność wysokiej jakości produktów.

Kryteria doboru odpowiedniego oleju przekładniowego

Podczas wyboru oleju przekładniowego do osi lub skrzyń biegów najważniejsze są normy producenta pojazdu. Kluczowe kryteria to lepkość (np. 75W-90, 80W-90), specyfikacje API i dopuszczenia OEM. Warto zwrócić uwagę, że nie każdy olej musi mieć dokładnie te same klasy SAE i API, ale musi spełniać wymogi producenta pojazdu.

Typ skrzyni biegów również wymaga odpowiedniego doboru – inne wymagania będą dla automatycznych, a inne dla manualnych przekładni. Nowoczesne skrzynie wymagają często syntetycznych, wysokiej jakości olejów o określonych parametrach. Przy wyborze sprawdzaj także, czy olej przeznaczony jest do mechanizmów z ograniczonym poślizgiem (LS) i jak radzi sobie ze zużyciem oraz ochroną przekładni.

Ważne kryteria wyboru:

  • Klasa lepkości: SAE 75W-90, 80W-90, 80W-140
  • Dopuszczenia producenta
  • Technologia (syntetyczny/mineralny)
  • Zastosowanie: skrzynia biegów, oś, przekładnia główna

Wymiana oleju przekładniowego – zasady i wskazówki

Wymiana oleju przekładniowego powinna być przeprowadzana według wytycznych producenta, zazwyczaj co 60–120 tys. km, ale może być konieczna częściej przy intensywnej eksploatacji. Zbyt rzadkie wymiany prowadzą do wzrostu zużycia przekładni i pogorszenia ochrony mechanicznej.

Pozostawienie starego płynu lub użycie niewłaściwego produktu może skrócić maksymalne przebiegi i prowadzić do kosztownych napraw. Do wymiany stosuj tylko produkty o potwierdzonych parametrach i jakości, sprawdzając kompatybilność pod kątem skrzyni lub osi.

Wybrane produkty: Shell Spirax – opis i przeznaczenie

Shell Spirax to gama wysokiej jakości olejów przekładniowych. Produkty takie jak Spirax S2 A 80W-90, Spirax S2 ALS 90, Spirax S3 AS 80W-140 i Spirax S5 ATE 75W-90 są przeznaczone do różnych typów osi i skrzyń biegów, zapewniając szerokie spektrum ochrony i wydajności.

W przypadku mostów napędowych i skrzyń wymagających zwiększonej odporności na obciążenia, szczególnie polecane są produkty klasy Spirax S6 ADME 75W-90 czy Spirax S6 AXME 75W-140. Do manualnych skrzyń biegów, również przekładni z synchronizatorami, rekomendowane są warianty Spirax S6 GXME 75W-80 oraz Spirax S3 G 80W-90.

Linia Spirax pokrywa szerokie wymagania, od starszych pojazdów po wysokowydajne, nowoczesne układy.

Koszyk
Przewijanie do góry