Shell Spirax S6 AXME 75W-90 – syntetyczny olej przekładniowy 75W-90 do osi napędowych i przekładni
Shell Spirax S6 AXME 75W-90 to w pełni syntetyczny olej przekładniowy, zaprojektowany specjalnie z myślą o nowoczesnych przekładniach osi napędowych oraz układach przeniesienia napędu. Zastosowanie zaawansowanych technologicznie baz syntetycznych oraz nowoczesnych dodatków uszlachetniających sprawia, że produkt zapewnia wyjątkową ochronę elementów mechanicznych oraz wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Co więcej, olej wyróżnia się doskonałą płynnością w niskich temperaturach oraz wysoką odpornością na ścinanie. Dzięki temu przekładnie zachowują swoją sprawność niezależnie od warunków otoczenia. W rezultacie poprawia się efektywność całego układu napędowego, a także wydłuża się żywotność komponentów.
Poprzednia nazwa: Spirax ASX 75W-90
Najważniejsze zalety stosowania Spirax S6 AXME 75W-90
Olej oferuje szereg istotnych korzyści, które wpływają na trwałość i ekonomikę eksploatacji:
Oszczędność paliwa i lepsza sprawność mechaniczna
Niska lepkość dynamiczna zmniejsza opory pracy przekładni, dlatego układ pracuje lżej i zużywa mniej energii.Wydłużone okresy między wymianami
Odporność na utlenianie oraz utrzymywanie właściwości przez długi czas pozwalają zmniejszyć częstotliwość przeglądów. Dzięki temu redukują się koszty serwisowe.Skuteczna ochrona przed zużyciem i korozją
Zaawansowana formuła chroni przekładnie przed zjawiskiem pittingu oraz korozją powierzchni metalowych. W efekcie ogranicza się ryzyko awarii.Zredukowane zużycie oleju i wysoka kompatybilność z uszczelnieniami
Dzięki stabilnej formule i dopasowaniu do norm OEM, produkt skutecznie ogranicza wycieki oraz zapewnia czystość układu.Zatwierdzenia producentów OEM
Spirax S6 AXME 75W-90 posiada szeroki zakres aprobat, dlatego można go bezpiecznie stosować w pojazdach wielu producentów.
Zastosowanie
Shell Spirax S6 AXME 75W-90 doskonale sprawdza się w:
wysokoobciążonych przekładniach osi napędowych,
skrzyniach niesynchronizowanych w pojazdach ciężarowych,
układach przeniesienia napędu w autobusach, maszynach budowlanych i rolniczych,
aplikacjach wymagających klasy API GL-5 i MT-1,
flotach transportowych, gdzie liczy się niskie zużycie paliwa i długi czas między wymianami.
Normy i aprobaty
Shell Spirax S6 AXME 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania:
API GL-5, MT-1
SAE J2360
MAN 342 Typ S1
Scania STO 2:0 A FS
Volvo 97312
ZF TE-ML 05A, 12L, 12N, 16F, 17B, 19C, 21A
Meritor O-76N, O-94, O-95 (extended drain)
Mack GO-J
Iveco 18-1805 (wydłużone przebiegi)
DAF
Właściwości fizykochemiczne Spirax S6 AXME 75W-90
Dane techniczne – Shell Spirax S6 AXME 75W-90 | |
---|---|
Klasa lepkości SAE | 75W-90 |
Lepkość kinematyczna w 40°C | 115 mm²/s |
Lepkość kinematyczna w 100°C | 15,2 mm²/s |
Lepkość dynamiczna w -40°C | 135000 mPa·s |
Wskaźnik lepkości | 138 |
Gęstość w 15°C | 878 kg/m³ |
Temperatura zapłonu (COC) | 210°C |
Temperatura płynięcia | -42°C |
Źródło: www.shell.pl