Shell Spirax S5 ATF X Zaawansowany syntetyczny olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów
Shell Spirax S5 ATF X to wysokiej jakości olej przekładniowy opracowany w technologii syntetycznej, który został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu doskonałej ochrony oraz niezawodnej pracy automatycznych skrzyń biegów. Co ważne, produkt ten został zatwierdzony przez wielu czołowych producentów OEM, dzięki czemu znajduje zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów osobowych i dostawczych.
Główne zastosowania
Shell Spirax S5 ATF X sprawdzi się wszędzie tam, gdzie niezbędna jest precyzyjna praca układów przeniesienia napędu. Przede wszystkim stosuje się go:
w automatycznych skrzyniach biegów różnych marek,
w wysokoobciążonych przekładniach wymagających stabilnej pracy,
w układach wspomagania kierownicy,
jak również w systemach hydraulicznych, gdzie wymagany jest olej klasy ATF.
Właściwości i korzyści
Dzięki zastosowaniu zaawansowanej formuły syntetycznej, Shell Spirax S5 ATF X oferuje szereg korzyści technicznych:
Po pierwsze, obecność modyfikatorów tarcia zapewnia płynną zmianę biegów, co przekłada się na komfort jazdy i mniejsze zużycie mechaniczne.
Po drugie, olej cechuje się wysoką odpornością na utlenianie, co oznacza dłuższą trwałość i czystość wewnętrznych elementów skrzyni.
Co więcej, wyjątkowa stabilność lepkościowa (odporność na ścinanie) zapewnia niezmienne właściwości smarne niezależnie od temperatury pracy.
Dodatkowo, produkt skutecznie chroni elementy przekładni przed zużyciem, co wydłuża ich żywotność.
Warto także dodać, że bardzo dobre właściwości w niskich temperaturach ułatwiają rozruch i przyspieszają cyrkulację oleju.
Na koniec, dzięki bazie syntetycznej olej zachowuje swoje właściwości nawet w najbardziej wymagających warunkach eksploatacji.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania takich norm jak:
Allison C-4, Aisin JWS 3309, Ford MERCON® / MERCON® V
GM Dexron® I, II, III, Toyota T III, T IV
JASO 1-A, 2A-02, Mitsubishi SP-II, SP-III, Honda ATF-Z1
oraz wiele innych (pełna lista w sekcji „Tabela zastosowań”)
Ograniczenia i przeciwwskazania
Pomimo szerokiego zastosowania, Shell Spirax S5 ATF X nie jest odpowiedni do:
przekładni bezstopniowych (CVT),
skrzyń z podwójnym sprzęgłem (DCT),
zastosowań wymagających olejów klasy DEXRON®-VI, MERCON® LV czy Toyota WS,
oraz nowoczesnych 9-biegowych skrzyń ZF i najnowszych układów Daimler, gdzie wymagane są specjalistyczne oleje ATF o niskiej lepkości.
Typowe właściwości fizyczne oleju Shell Spirax S5 ATF X
Właściwość | Metoda | Wartość |
---|---|---|
Temperatura zapłonu (°C) | ASTM D92 | 190 |
Lepkość @ –40°C (mPa·s) | ASTM D2983 | 12 000 |
Lepkość @ 40°C (mm²/s) | ASTM D445 | 35 |
Lepkość @ 100°C (mm²/s) | ASTM D445 | 7.2 |
Gęstość @ 15°C (kg/m³) | ASTM D1298 | 850 |
Źródło: www.shell.pl