Oleje przekładniowe - pojazdy

Aktywne filtry:
  • Kategoria: Oleje przekładniowe - pojazdy
  • Shell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 209 L

    Shell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S3 ALS 85W-90 – olej do przekładni hipoidalnych i mechanizmów różnicowych typu LS Shell Spirax S3 ALS 85W-90 to wysokiej klasy mineralny olej przekładniowy, zaprojektowany specjalnie do stosowania w mostach napędowych i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4543,00 Cena brutto: 5587,89 
  • Shell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 20 L

    Shell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S3 ALS 85W-90 – olej przekładniowy do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem Shell Spirax S3 ALS 85W-90 to wysokiej klasy olej przekładniowy przeznaczony do smarowania mostów napędowych i mechanizmów różnicowych... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 478,00 Cena brutto: 587,94 
  • Shell Spirax S3 AD 80W-90 opak. 209 L

    Shell Spirax S3 AD 80W-90 opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S3 AD 80W-90 jest olejem przekładniowym o właściwościach przeciwzużyciowych, odpornym na utlenianie i zapewniającym ochronę antykorozyjną. Jest odpowiedni do tosowania w ciężkich warunkach takich jak średnio i wysokoobrotowe... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4454,00 Cena brutto: 5478,42 
  • Shell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 209 L

    Shell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 3536,00 Cena brutto: 4349,28 
  • Shell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 20 L

    Shell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-4
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 388,00 Cena brutto: 477,24 
  • Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 209 L

    Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S2 ATF AX – niezawodny olej ATF o szerokim zastosowaniu w motoryzacji i przemyśle Shell Spirax S2 ATF AX to wysokiej jakości mineralny olej przekładniowy typu ATF, przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, układów... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3957,00 Cena brutto: 4867,11 
  • Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 20 L

    Shell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 20 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S2 ATF AX – wielozadaniowy olej ATF do przekładni, wspomagania i hydrauliki Shell Spirax S2 ATF AX to wysokiej jakości, mineralny płyn przekładniowy typu ATF (Automatic Transmission Fluid), przeznaczony do szerokiej gamy... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 445,00 Cena brutto: 547,35 
  • Shell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 209 L

    Shell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4005,00 Cena brutto: 4926,15 
  • Shell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 20 L

    Shell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 425,00 Cena brutto: 522,75 
  • Shell Spirax S2 ALS 85W-140 opak. 209 L

    Shell Spirax S2 ALS 85W-140 opak. 209 L

    Oleje przekładniowe - pojazdy
    Oleje przekładniowe - pojazdy

    Shell Spirax S2 ALS 85W-140 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5.... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 85W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 3657,00 Cena brutto: 4498,11 
  • Shell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 209 L

    Shell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 85W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 4020,00 Cena brutto: 4944,60 
  • Shell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 20 L

    Shell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 85W-140
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 445,00 Cena brutto: 547,35 
  • Shell Spirax S2 A 80W-90

    Shell Spirax S2 A 80W-90 – niezawodna ochrona przekładni w każdych warunkach Shell Spirax S2 A 80W-90 (dawniej znany jako Shell Spirax A 80W-90) to mineralny olej przekładniowy klasy API GL-5, który został opracowany z myślą o zapewnieniu... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 209 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 3727,00 Cena brutto: 4584,21 
  • SHELL SPIRAX S2 A 80W-90

    Shell Spirax S2 A 80W-90 – wysokiej jakości olej przekładniowy do mostów napędowych  Shell Spirax S2 A 80W-90 (wcześniej znany jako Shell Spirax A 80W-90) to wysokowydajny olej przekładniowy przeznaczony do stosowania w pojazdach i... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Klasa jakości: GL-5
    Klasa lepkości: SAE 80W-90
    Olej bazowy: Mineralny
    Producent: Shell
    Cena netto: 425,00 Cena brutto: 522,75 
  • Shell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 209 L

    Shell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 200 - 209 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 3561,00 Cena brutto: 4380,03 
  • Shell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 20 L

    Shell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)

    Dostępne opakowania: 20 L
    Producent: Shell
    Cena netto: 397,00 Cena brutto: 488,31 

Olej przekładniowy to kluczowy element w utrzymaniu sprawności Twojego samochodu, choć często bywa pomijany podczas rutynowych przeglądów. Odpowiedni olej przekładniowy chroni skrzynię biegów przed zużyciem, zapewnia płynną zmianę przełożeń i znacząco wydłuża żywotność przekładni.

Olej do skrzyni biegów pełni funkcję nie tylko smarującą, ale również chłodzącą i czyszczącą. Właściwy dobór oleju przekładniowego jest szczególnie istotny, ponieważ niewłaściwy wybór może prowadzić do poważnych awarii i kosztownych napraw.

Wysokiej jakości olej przekładniowy zapewnia optymalną ochronę zarówno w skrzyniach manualnych, jak i automatycznych. Regularna wymiana tego środka smarnego według zaleceń producenta to jedna z najprostszych metod na przedłużenie sprawności Twojej skrzyni biegów.
Typy olejów przekładniowych
Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania skrzyni biegów w Twoim samochodzie. Różne rodzaje olejów przekładniowych różnią się właściwościami i zastosowaniem.

Oleje pełnosyntetyczne

Oleje pełnosyntetyczne zapewniają najwyższą ochronę elementów przekładni. Są produkowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie związków chemicznych, co przekłada się na ich wyjątkową trwałość.

Główne zalety olejów syntetycznych:

Wydłużone okresy między wymianami
Doskonała stabilność termiczna
Lepsza ochrona przy zimnym rozruchu
Zwiększona odporność na ścinanie

Te oleje są szczególnie zalecane do nowoczesnych skrzyń biegów pracujących pod dużym obciążeniem.

Mineralne oleje przekładniowe

Oleje mineralne przekładniowe są najczęściej stosowane w starszych pojazdach. Wymagają częstszej wymiany, ale są tańsze od syntetycznych odpowiedników.

Charakterystyka olejów mineralnych:

Dobra przyczepność do powierzchni metalowych
Niższa odporność na wysokie temperatury
Krótsze okresy między wymianami
Ekonomiczna cena zakupu

Specjalistyczne oleje przekładniowe

Specjalistyczne oleje przekładniowe obejmują oleje ATF do skrzyń automatycznych oraz oleje UTTO i STOU do maszyn rolniczych.

Oleje ATF wyróżniają się:

Czerwonym zabarwieniem
Specjalnymi dodatkami modyfikującymi tarcie
Wysoką stabilnością termiczną

W przypadku przekładni hipoidalnych i mostów napędowych stosuje się oleje o podwyższonej wytrzymałości filmu smarnego i zwiększonej odporności na ekstremalne naciski.
Zastosowanie olejów przekładniowych w pojazdach
Oleje przekładniowe są kluczowym elementem zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie układów przeniesienia napędu w Twoim samochodzie. Ich głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, chłodzenie oraz ochrona współpracujących elementów przed zużyciem.

Oleje do manualnych skrzyń biegów

W manualnych skrzyniach biegów potrzebujesz oleju o odpowiedniej lepkości, który zapewni płynną zmianę biegów i ochronę synchronizatorów.

Kluczowe właściwości oleju do manualnej skrzyni:

Doskonała ochrona kół zębatych
Stabilność termiczna i chemiczna
Kompatybilność z uszczelnieniami

Wymiany oleju w manualnej skrzyni powinieneś dokonywać co 80-100 tysięcy kilometrów lub zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Oleje do automatycznych skrzyń biegów

Automatyczne skrzynie biegów wymagają specjalnych olejów ATF (Automatic Transmission Fluid) o ściśle określonych parametrach przez producenta.

Właściwości olejów do skrzyń automatycznych:

Wysoki współczynnik tarcia dla sprzęgieł
Znakomita odporność na utlenianie
Stabilne właściwości w wysokich temperaturach

Pamiętaj, że użycie niewłaściwego oleju może prowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni automatycznej.

Oleje do osi i przekładni

Przekładnie mechaniczne w osiach napędowych wymagają olejów o wysokiej wytrzymałości filmu smarnego i odporności na ekstremalne naciski.

Specjalne dodatki EP (Extreme Pressure) chronią koła zębate przed zużyciem w trudnych warunkach pracy.

Te oleje muszą charakteryzować się:

Wysoką odpornością na obciążenia
Dobrymi właściwościami przeciwzużyciowymi
Skuteczną ochroną przed korozją

Przy wyborze oleju do mostów napędowych zwróć szczególną uwagę na specyfikacje API GL-4 lub GL-5.

Koszyk
Przewijanie do góry