Oleje przekładniowe - pojazdy
- Kategoria: Oleje przekładniowe - pojazdy
-
Shell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 ALS 85W-90 – olej do przekładni hipoidalnych i mechanizmów różnicowych typu LS Shell Spirax S3 ALS 85W-90 to wysokiej klasy mineralny olej przekładniowy, zaprojektowany specjalnie do stosowania w mostach napędowych i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4543,00 złCena brutto: 5587,89 złShell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 ALS 85W-90 – olej przekładniowy do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem Shell Spirax S3 ALS 85W-90 to wysokiej klasy olej przekładniowy przeznaczony do smarowania mostów napędowych i mechanizmów różnicowych... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 478,00 złCena brutto: 587,94 złShell Spirax S3 AD 80W-90 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 AD 80W-90 jest olejem przekładniowym o właściwościach przeciwzużyciowych, odpornym na utlenianie i zapewniającym ochronę antykorozyjną. Jest odpowiedni do tosowania w ciężkich warunkach takich jak średnio i wysokoobrotowe... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4454,00 złCena brutto: 5478,42 złShell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-4Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3536,00 złCena brutto: 4349,28 złShell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-4Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 388,00 złCena brutto: 477,24 złShell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ATF AX – niezawodny olej ATF o szerokim zastosowaniu w motoryzacji i przemyśle Shell Spirax S2 ATF AX to wysokiej jakości mineralny olej przekładniowy typu ATF, przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, układów... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LProducent: ShellCena netto: 3957,00 złCena brutto: 4867,11 złShell Spirax S2 ATF AX (Donax TA) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ATF AX – wielozadaniowy olej ATF do przekładni, wspomagania i hydrauliki Shell Spirax S2 ATF AX to wysokiej jakości, mineralny płyn przekładniowy typu ATF (Automatic Transmission Fluid), przeznaczony do szerokiej gamy... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LProducent: ShellCena netto: 445,00 złCena brutto: 547,35 złShell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4005,00 złCena brutto: 4926,15 złShell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 425,00 złCena brutto: 522,75 złShell Spirax S2 ALS 85W-140 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 85W-140 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5.... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3657,00 złCena brutto: 4498,11 złShell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4020,00 złCena brutto: 4944,60 złShell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 445,00 złCena brutto: 547,35 złShell Spirax S2 A 80W-90 (Spirax A 80W-90) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 80W-90 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3727,00 złCena brutto: 4584,21 złShell Spirax S2 A 80W-90 (Spirax A 80W-90) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 80W-90 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 425,00 złCena brutto: 522,75 złShell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LProducent: ShellCena netto: 3561,00 złCena brutto: 4380,03 złShell Spirax S1 ATF TASA (Donax TM) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S1 ATF TASA to dobry jakościowo olej do automatycznych skrzyń biegów, układów wspomagania oraz układów hydraulicznych montowanych przeważnie w silnie obciążonych pojazdach drogowych.Poprzednia nazwa: Shell Donax TMSpecyfikacje... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LProducent: ShellCena netto: 397,00 złCena brutto: 488,31 złOlej przekładniowy to kluczowy element w utrzymaniu sprawności Twojego samochodu, choć często bywa pomijany podczas rutynowych przeglądów. Odpowiedni olej przekładniowy chroni skrzynię biegów przed zużyciem, zapewnia płynną zmianę przełożeń i znacząco wydłuża żywotność przekładni.
Olej do skrzyni biegów pełni funkcję nie tylko smarującą, ale również chłodzącą i czyszczącą. Właściwy dobór oleju przekładniowego jest szczególnie istotny, ponieważ niewłaściwy wybór może prowadzić do poważnych awarii i kosztownych napraw.
Wysokiej jakości olej przekładniowy zapewnia optymalną ochronę zarówno w skrzyniach manualnych, jak i automatycznych. Regularna wymiana tego środka smarnego według zaleceń producenta to jedna z najprostszych metod na przedłużenie sprawności Twojej skrzyni biegów.
Typy olejów przekładniowych
Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania skrzyni biegów w Twoim samochodzie. Różne rodzaje olejów przekładniowych różnią się właściwościami i zastosowaniem.
Oleje pełnosyntetyczne
Oleje pełnosyntetyczne zapewniają najwyższą ochronę elementów przekładni. Są produkowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie związków chemicznych, co przekłada się na ich wyjątkową trwałość.
Główne zalety olejów syntetycznych:
- Wydłużone okresy między wymianami
- Doskonała stabilność termiczna
- Lepsza ochrona przy zimnym rozruchu
- Zwiększona odporność na ścinanie
Te oleje są szczególnie zalecane do nowoczesnych skrzyń biegów pracujących pod dużym obciążeniem.
Mineralne oleje przekładniowe
Oleje mineralne przekładniowe są najczęściej stosowane w starszych pojazdach. Wymagają częstszej wymiany, ale są tańsze od syntetycznych odpowiedników.
Charakterystyka olejów mineralnych:
- Dobra przyczepność do powierzchni metalowych
- Niższa odporność na wysokie temperatury
- Krótsze okresy między wymianami
- Ekonomiczna cena zakupu
Specjalistyczne oleje przekładniowe
Specjalistyczne oleje przekładniowe obejmują oleje ATF do skrzyń automatycznych oraz oleje UTTO i STOU do maszyn rolniczych.
Oleje ATF wyróżniają się:
- Czerwonym zabarwieniem
- Specjalnymi dodatkami modyfikującymi tarcie
- Wysoką stabilnością termiczną
W przypadku przekładni hipoidalnych i mostów napędowych stosuje się oleje o podwyższonej wytrzymałości filmu smarnego i zwiększonej odporności na ekstremalne naciski.
Zastosowanie olejów przekładniowych w pojazdach
Oleje przekładniowe są kluczowym elementem zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie układów przeniesienia napędu w Twoim samochodzie. Ich głównym zadaniem jest zmniejszenie tarcia, chłodzenie oraz ochrona współpracujących elementów przed zużyciem.
Oleje do manualnych skrzyń biegów
W manualnych skrzyniach biegów potrzebujesz oleju o odpowiedniej lepkości, który zapewni płynną zmianę biegów i ochronę synchronizatorów.
Kluczowe właściwości oleju do manualnej skrzyni:
- Doskonała ochrona kół zębatych
- Stabilność termiczna i chemiczna
- Kompatybilność z uszczelnieniami
Wymiany oleju w manualnej skrzyni powinieneś dokonywać co 80-100 tysięcy kilometrów lub zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Oleje do automatycznych skrzyń biegów
Automatyczne skrzynie biegów wymagają specjalnych olejów ATF (Automatic Transmission Fluid) o ściśle określonych parametrach przez producenta.
Właściwości olejów do skrzyń automatycznych:
- Wysoki współczynnik tarcia dla sprzęgieł
- Znakomita odporność na utlenianie
- Stabilne właściwości w wysokich temperaturach
Pamiętaj, że użycie niewłaściwego oleju może prowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni automatycznej.
Oleje do osi i przekładni
Przekładnie mechaniczne w osiach napędowych wymagają olejów o wysokiej wytrzymałości filmu smarnego i odporności na ekstremalne naciski.
Specjalne dodatki EP (Extreme Pressure) chronią koła zębate przed zużyciem w trudnych warunkach pracy.
Te oleje muszą charakteryzować się:
- Wysoką odpornością na obciążenia
- Dobrymi właściwościami przeciwzużyciowymi
- Skuteczną ochroną przed korozją
Przy wyborze oleju do mostów napędowych zwróć szczególną uwagę na specyfikacje API GL-4 lub GL-5.
Pn-Pt 8:00-16:00KoszykZarządzaj zgodąAby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.Przewijanie do góry