Oleje przekładniowe - pojazdy Oleje do osi i skrzyń biegów
- Kategoria: Oleje przekładniowe - pojazdy Oleje do osi i skrzyń biegów
-
Shell Spirax S3 AM 80W-90 (Spirax MX 80W-90) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 AM 80W-90 jest to Wielozadaniowy olej przekładniowy o szerokim spektrum zastosowania, tak w wysokoobciążonych mostach napędowych, jak i w skrzyniach biegów, (MAN, ZF, MACK i Scania). Jeden olej do całego układu przeniesienia... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-4 / GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 491,00 złCena brutto: 603,93 złShell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 ALS 85W-90 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas użytkowania olej ma pracować z urządzeniem limited slip.Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5 Limited SlipZF TE-ML:... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4543,00 złCena brutto: 5587,89 złShell Spirax S3 ALS 85W-90 opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 ALS 85W-90 jest to olej do wysokoobciążonych przekładni w tym hipoidalnych gdzie wymagany jest wydłużony czas użytkowania olej ma pracować z urządzeniem limited slip.Specyfikacje i dopuszczeniaAPI GL-5 Limited SlipZF TE-ML:... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 478,00 złCena brutto: 587,94 złShell Spirax S3 AD 80W-90 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S3 AD 80W-90 jest olejem przekładniowym o właściwościach przeciwzużyciowych, odpornym na utlenianie i zapewniającym ochronę antykorozyjną. Jest odpowiedni do tosowania w ciężkich warunkach takich jak średnio i wysokoobrotowe... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4454,00 złCena brutto: 5478,42 złShell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-4Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3536,00 złCena brutto: 4349,28 złShell Spirax S2 G 80W-90 (Spirax G 80W-90) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 G 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy z dodatkami EP do przekładni manualnych.Poprzednia nazwa: Shell Spirax G 80W-90Specyfikacje i dopuszczeniaGL-4. Źródło: www.shell.pl... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-4Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 388,00 złCena brutto: 477,24 złShell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4005,00 złCena brutto: 4926,15 złShell Spirax S2 ALS 90 (Spirax A 90 LS) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 90 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach.Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 90... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 425,00 złCena brutto: 522,75 złShell Spirax S2 ALS 85W-140 opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 ALS 85W-140 to specjalny olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu układach różnicowych z limitowanym poślizgiem (LS) wykorzystywany w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Specyfikacje i dopuszczenia API GL-5.... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3657,00 złCena brutto: 4498,11 złShell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 200 - 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 4020,00 złCena brutto: 4944,60 złShell Spirax S2 A 85W-140 (Spirax A 85W-140) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 85W-140 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 85W-140 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 85W-140Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 445,00 złCena brutto: 547,35 złShell Spirax S2 A 80W-90 (Spirax A 80W-90) opak. 209 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 80W-90 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 209 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 3727,00 złCena brutto: 4584,21 złShell Spirax S2 A 80W-90 (Spirax A 80W-90) opak. 20 L
Oleje przekładniowe - pojazdyShell Spirax S2 A 80W-90 jest to wielosezonowy olej przekładniowy o szerokim zastosowaniu w wielu rodzajach mostów napędowych stosowanych w pojazdach pracujących w trudnych warunkach. Poprzednia nazwa: Shell Spirax A 80W-90 Specyfikacje i... (zobacz więcej)
Dostępne opakowania: 20 LKlasa jakości: GL-5Klasa lepkości: SAE 80W-90Olej bazowy: MineralnyProducent: ShellCena netto: 425,00 złCena brutto: 522,75 złWybierając odpowiedni olej do osi i skrzyń biegów, zapewniasz prawidłową pracę i dłuższą żywotność kluczowych elementów swojego pojazdu. W naszym sklepie znajdziesz oleje przekładniowe, które chronią mechanizmy przed zużyciem, korozją i przegrzewaniem. Odpowiedni dobór produktu wpływa na komfort jazdy oraz zabezpiecza przed kosztownymi awariami.
W kategorii oleje do osi i skrzyń biegów możesz znaleźć różne typy – od klasycznych po nowoczesne syntetyczne formuły.
Oleje do osi i skrzyń biegów – rodzaje, właściwości i zastosowanie
Oleje do osi i skrzyń biegów chronią najważniejsze elementy układów przekładniowych pojazdu oraz wpływają na wydajność i trwałość mechanizmów. Odpowiedni dobór oleju przekładniowego ma kluczowe znaczenie zarówno dla manualnych skrzyń biegów, jak i mostów napędowych.
Rodzaje olejów przekładniowych
Na rynku dostępne są oleje przekładniowe mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Największą popularnością cieszą się obecnie syntetyczne oleje przekładniowe, takie jak Shell Spirax S6 AXME 75W-90, dzięki swoim właściwościom ochronnym i energooszczędnym.
Oleje syntetyczne bazują na wysokiej jakości syntetycznych olejach bazowych, zapewniają lepszą odporność na utlenianie oraz działanie skrajnych temperatur. W ofercie znajdują się również wielosezonowe i wielozadaniowe oleje przekładniowe, które umożliwiają stosowanie jednej klasy oleju przez cały rok w różnych warunkach.
Najczęściej spotykane klasy lepkości wg SAE to: 75W-90, 80W-90 czy 75W-85. Odpowiedni dobór klasy lepkości jest istotny, aby zapewnić prawidłową pracę wszystkich typów skrzyń biegów, także tych stosowanych w pojazdach użytkowych i przemysłowych.
Właściwości i parametry olejów do osi i skrzyń biegów
Najważniejsze właściwości oleju przekładniowego to lepkość, stabilność temperaturowa, ochrona przed zużyciem, a także zdolność do czyszczenia elementów skrzyni biegów. Lepkość wg normy SAE wpływa na płynność działania mechanizmów i łatwość zmiany biegów w różnych zakresach temperatur.
Wysokiej jakości olej przekładniowy powinien spełniać określoną klasę jakości, zapewniać ochronę przed korozją, utlenianiem i pienieniem. Syntetyczne oleje bazowe są szczególnie odporne na degradację chemiczną, co pozwala na wydłużone okresy między wymianami. Nowoczesne skrzynie biegów wymagają olejów o niskiej lepkości, gwarantujących energooszczędność i lepsze smarowanie wszystkich współpracujących powierzchni.
Dobre oleje przekładniowe wykazują się również trwałością filmu olejowego, nawet pod dużym obciążeniem i w wysokich temperaturach. Dzięki temu skutecznie ograniczają tarcie i przedłużają żywotność układów przekładniowych oraz skrzyń biegów pojazdów.
Zastosowanie olejów do skrzyń biegów i osi
Oleje przekładniowe stosuje się do smarowania manualnych skrzyń biegów, przekładni osi napędowych i innych układów przekładniowych w samochodach osobowych, pojazdach użytkowych i maszynach przemysłowych. Wspierają płynną pracę synchronizatorów, chronią zębatki i łożyska przed zużyciem oraz zabezpieczają przed korozją.
W pojazdach użytkowych oraz nowoczesnych skrzyniach biegów wymagane są syntetyczne i półsyntetyczne oleje przekładniowe o ściśle określonych parametrach jakości i lepkości. Taki dobór wpływa na trwałość skrzyni biegów manualnych i zapewnia wydajną transmisję napędu bez nadmiernych strat energii.
Podczas wyboru oleju należy kierować się zaleceniami producenta, oznaczeniami jakości oraz specyfikacją API i SAE.
Jak wybrać i wymienić olej do osi i skrzyń biegów
Odpowiedni dobór oraz prawidłowa wymiana oleju przekładniowego zwiększa żywotność skrzyni biegów, zmniejsza zużycie i obniża ryzyko kosztownych awarii. Warto zwrócić uwagę na wymagania producenta, częstotliwość wymiany i dostępność wysokiej jakości produktów.
Kryteria doboru odpowiedniego oleju przekładniowego
Podczas wyboru oleju przekładniowego do osi lub skrzyń biegów najważniejsze są normy producenta pojazdu. Kluczowe kryteria to lepkość (np. 75W-90, 80W-90), specyfikacje API i dopuszczenia OEM. Warto zwrócić uwagę, że nie każdy olej musi mieć dokładnie te same klasy SAE i API, ale musi spełniać wymogi producenta pojazdu.
Typ skrzyni biegów również wymaga odpowiedniego doboru – inne wymagania będą dla automatycznych, a inne dla manualnych przekładni. Nowoczesne skrzynie wymagają często syntetycznych, wysokiej jakości olejów o określonych parametrach. Przy wyborze sprawdzaj także, czy olej przeznaczony jest do mechanizmów z ograniczonym poślizgiem (LS) i jak radzi sobie ze zużyciem oraz ochroną przekładni.
Ważne kryteria wyboru:
- Klasa lepkości: SAE 75W-90, 80W-90, 80W-140
- Dopuszczenia producenta
- Technologia (syntetyczny/mineralny)
- Zastosowanie: skrzynia biegów, oś, przekładnia główna
Wymiana oleju przekładniowego – zasady i wskazówki
Wymiana oleju przekładniowego powinna być przeprowadzana według wytycznych producenta, zazwyczaj co 60–120 tys. km, ale może być konieczna częściej przy intensywnej eksploatacji. Zbyt rzadkie wymiany prowadzą do wzrostu zużycia przekładni i pogorszenia ochrony mechanicznej.
Pozostawienie starego płynu lub użycie niewłaściwego produktu może skrócić maksymalne przebiegi i prowadzić do kosztownych napraw. Do wymiany stosuj tylko produkty o potwierdzonych parametrach i jakości, sprawdzając kompatybilność pod kątem skrzyni lub osi.
Wybrane produkty: Shell Spirax – opis i przeznaczenie
Shell Spirax to gama wysokiej jakości olejów przekładniowych. Produkty takie jak Spirax S2 A 80W-90, Spirax S2 ALS 90, Spirax S3 AS 80W-140 i Spirax S5 ATE 75W-90 są przeznaczone do różnych typów osi i skrzyń biegów, zapewniając szerokie spektrum ochrony i wydajności.
W przypadku mostów napędowych i skrzyń wymagających zwiększonej odporności na obciążenia, szczególnie polecane są produkty klasy Spirax S6 ADME 75W-90 czy Spirax S6 AXME 75W-140. Do manualnych skrzyń biegów, również przekładni z synchronizatorami, rekomendowane są warianty Spirax S6 GXME 75W-80 oraz Spirax S3 G 80W-90.
Linia Spirax pokrywa szerokie wymagania, od starszych pojazdów po wysokowydajne, nowoczesne układy.
Pn-Pt 8:00-16:00KoszykZarządzaj zgodąAby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.Przewijanie do góry